Co oznacza e-commerce?
Słowo może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim dzisiaj do czynienia powszechnie. Bo e-commerce to nic innego, jak szeroko określany handel drogą elektroniczną. Najbardziej znaną jego formą są przede wszystkim sklepy internetowe. To wszelkie sposoby, które sprzyjają podpisywaniu umów handlowych na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się współczesne urządzenia, którym jest smartfon, faks czy telewizja.
Najczęściej e-commerce utożsamia się z działalnością sklepów online. Ale nie jest to do końca poprawne. Jest tak bowiem, że taka działalność nie powinna ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów internetowych. W wielu przypadkach umowy handlowe zawierane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że wybranie produktu i płatność za niego jest regulowana drogą elektroniczną, a dostarczenie zamówionego produktu, odbywa się w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne mogą też mieć charakter bezpośredni. Wtedy wszelkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pomocą sieci. Tu zamawia się wyrób, płaci za niego i w ten sam sposób się towar otrzymuje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, co determinują głównie zyski, jakie płyną z handlu elektronicznego. To głównie oszczędność czasu i pieniędzy. Mniejsze koszty dla handlujących. Większe możliwości wyboru, jeśli chodzi o niezbędne produkty. Handel elektroniczny wykazuje też słabsze strony. Najczęściej tutaj wymienia się ograniczone możliwości na dokładne zobaczenie towaru. Do negatywnych stron handlu elektronicznego wlicza się też ograniczony kontakt ze sprzedawcą i często spóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze.
http://pozycjonowaniebezryzyka.pl